HOME

PRZEJDŹ DO RAPORTÓW

SYMBOLE, KODY I NARRACJE

KRAFT/RZEMIOSŁO. POZYCJONOWANIE I STRATEGIE KOMUNIKACYJNE

Kraft to jeden z najciekawszych obszarów w kulturze stale zmieniającego się świata. W krafcie odnajdujemy odpowiedzi na większość istotnych pytań współczesności: jak żyć, jak pracować, jak dbać o siebie i świat.

Produkty, które wykorzystają symbolikę i narracje, zidentyfikowane m.in. w raporcie o rzemiośle i krafcie, mają szansę wpisać się w szeroko poszukiwane przez konsumentów idee: eko, antymasowość, zdrowotność, naturalność, hand made, dobra jakość pochodząca wprost z przeszłych praktyk i receptur jak i innowacyjnych rozwiązań.

Kraft przywraca ludzki wymiar produktom wytwarzanym ręcznie jak i z udzałem technologii. Kraft i rzemiosło stały się częścią modnego stylu życia, tematem obszernie dyskutowanym na portalach młodych.

W raporcie przyglądamy się markom i produktom zarówno polskim jak i zagranicznym. Pokazujemy jak budują swoje rozwiązania. Odpowiadamy na pytania:

  • Z jakich symboli i znaków korzystają?
  • Jak komunikują na opakowaniach, reklamach, stronach?
  • Jak czytać ich narracje?
  • Jakich istotnych dziś idei dotykają?
  • Jakie stosują strategie, żeby odróżnić się od konkurencji?
  • Jak budują wartość rynkową?

Jeżeli szukacie odpowiedzi na te pytania, to nasz raport jest właśnie dla Was.

Sekretem skutecznej komunikacji jest odróżnienie się od konkurencji i odnalezienie właściwego dla produktu lub marki modelu kraftu i rzemiosła, który pozwoli na stworzenie spójnego, wiarygodnego przekazu.

Nasz raport przedstawia 4 dominujące obecnie modele opowiadania o krafcie/rzemiośle podzielone na 17 dokładnie opisanych kodów. Każdy z nich zawiera gotowe zestawy znaków i symboli, motywów kulturowych. Ponadto każda z czterech głównych części raportu opisuje narracje jakich powinno się użyć w komunikowaniu rzemiosła.

ZAWARTOŚĆ RAPORTU

To nie jest raport do jednorazowego przeczytania, ale mapa, która ma być przewodnikiem w rozumieniu konkurencji, wytyczaniu własnej drogi, inspirowaniu do tworzenia produktów o kraftowym charakterze.

To nie jest raport o trendach, ale o SYMBOLACH, KODACH i NARRACJACH, które używane są, bądź powinny zostać użyte w komunikowaniu kraftu/rzemiosła.

Raport został podzielony na 4 główne części – każda z nich reprezentuje inne podejście do produktów oferowanych przez kategorię.

Podział opiera się na kwadracie semiotycznym, który ukazuje kluczowy mechanizm strukturalny obecny w dzisiejszej kulturze i komunikacji. Jest to podstawa do skutecznego kulturowego pozycjonowania produktów.

CO ANALIZOWALIŚMY

Raport stanowi wynik sześciomiesięcznej pracy naszego zespołu. Dokument powstał na podstawie materiałów zbieranych w okresie od września 2020 r. do marca 2021 r. Przy ich zbieraniu przyjęliśmy założenie, że nie są one starsze niż trzy lata.

Materiały pochodzą z różnego rodzaju tekstów kultury, które dotyczyły tematu kraftu, rzemiosła – Internetu, prasy, social mediów, książek, filmów - wszystkie z Polski i ze świata.

Znaczna część materiałów to również opakowania i reklamy produktów kraftowych. W sumie zgromadziliśmy ponad 2000 różnych materiałów, produktów i komunikatów dotyczących kraftu.

Zebrane materiały analizowaliśmy wykorzystując metody semiotyczne uwzględniające teorię znaku i znaczenia, teorię kodów, narzędzia strukturalistyczne i narratologię.

JAK ZAMÓWIĆ RAPORT

Raport dostarczamy w wersji elektronicznej w formacie ppt w wersji polskiej. Wersja angielska może być przygotowana na życzenie.

Dodatkowo proponujemy 3-godzinny warsztat wprowadzający w temat kraftu/rzemiosła oraz pokazujący w jaki sposób można pracować z raportem.

Proponujemy również dedykowane analizy jak np. pogłębiona analiza kategorii klienta, szczegółowa analiza opakowań konkurencji, analiza dotychczasowej komunikacji marki pod kątem kraftu/rzemiosła + warsztat aktywacyjny.

W sprawie ceny i dodatkowych informacji prosimy o skorzystanie z poniższego formularza lub bezpośredniogo kontaktu z nami: 509 299 950.

Contact Form by FreeContactForm

SYMBOLE, KODY I NARRACJE

KRAFTU / RZEMIOSŁA

Kraft to jeden z najciekawszych obszarów w kulturze stale zmieniającego się świata. W krafcie odnajdujemy odpowiedzi na większość istotnych pytań współczesności: jak żyć, jak pracować, jak dbać o siebie i świat.

Produkty, które wykorzystają symbolikę i narracje, zidentyfikowane m.in. w raporcie o rzemiośle i krafcie, mają szansę wpisać się w szeroko poszukiwane przez konsumentów idee: eko, antymasowość, zdrowotność, naturalność, hand made, dobra jakość pochodząca wprost z przeszłych praktyk i receptur jak i innowacyjnych rozwiązań.

Kraft przywraca ludzki wymiar produktom wytwarzanym ręcznie jak i z udzałem technologii. Kraft i rzemiosło stały się częścią modnego stylu życia, tematem obszernie dyskutowanym na portalach młodych.

W raporcie przyglądamy się markom i produktom zarówno polskim jak i zagranicznym. Pokazujemy jak budują swoje rozwiązania. Odpowiadamy na pytania:

  • Z jakich symboli i znaków korzystają?
  • Jak komunikują na opakowaniach, reklamach, stronach?
  • Jak czytać ich narracje?
  • Jakich istotnych dziś idei dotykają?
  • Jakie stosują strategie, żeby odróżnić się od konkurencji?
  • Jak budują wartość rynkową?

Jeżeli szukacie odpowiedzi na te pytania, to nasz raport jest właśnie dla Was.

Sekretem skutecznej komunikacji jest odróżnienie się od konkurencji i odnalezienie właściwego dla produktu lub marki modelu kraftu i rzemiosła, który pozwoli na stworzenie spójnego, wiarygodnego przekazu.

Nasz raport przedstawia 4 dominujące obecnie modele opowiadania o krafcie/rzemiośle podzielone na 17 dokładnie opisanych kodów. Każdy z nich zawiera gotowe zestawy znaków i symboli, motywów kulturowych. Ponadto każda z czterech głównych części raportu opisuje narracje jakich powinno się użyć w komunikowaniu rzemiosła.

ZAWARTOŚĆ RAPORTU

To nie jest raport do jednorazowego przeczytania, ale mapa, która ma być przewodnikiem w rozumieniu konkurencji, wytyczaniu własnej drogi, inspirowaniu do tworzenia produktów o kraftowym charakterze.

To nie jest raport o trendach, ale o SYMBOLACH, KODACH i NARRACJACH, które używane są, bądź powinny zostać użyte w komunikowaniu kraftu/rzemiosła.

Raport został podzielony na 4 główne części – każda z nich reprezentuje inne podejście do produktów oferowanych przez kategorię.

Podział opiera się na kwadracie semiotycznym, który ukazuje kluczowy mechanizm strukturalny obecny w dzisiejszej kulturze i komunikacji. Jest to podstawa do skutecznego kulturowego pozycjonowania produktów.

CO ANALIZOWALIŚMY

Raport stanowi wynik sześciomiesięcznej pracy naszego zespołu. Dokument powstał na podstawie materiałów zbieranych w okresie od września 2020 r. do marca 2021 r. Przy ich zbieraniu przyjęliśmy założenie, że nie są one starsze niż trzy lata.

Materiały pochodzą z różnego rodzaju tekstów kultury, które dotyczyły tematu kraftu, rzemiosła – Internetu, prasy, social mediów, książek, filmów - wszystkie z Polski i ze świata.

Znaczna część materiałów to również opakowania i reklamy produktów kraftowych. W sumie zgromadziliśmy ponad 2000 różnych materiałów, produktów i komunikatów dotyczących kraftu.

W sumie zgromadziliśmy ponad 1500 różnych materiałów, produktów i komunikatów dotyczących odporności.

Zebrane materiały analizowaliśmy wykorzystując metody semiotyczne uwzględniające teorię znaku i znaczenia, teorię kodów, narzędzia strukturalistyczne i narratologię.

JAK ZAMÓWIĆ RAPORT

Raport dostarczamy w wersji elektronicznej w formacie ppt w wersji polskiej. Wersja angielska może być przygotowana na życzenie.

Dodatkowo proponujemy 3-godzinny warsztat wprowadzający w temat kraftu/rzemiosła oraz pokazujący w jaki sposób można pracować z raportem.

Proponujemy również dedykowane analizy jak np. pogłębiona analiza kategorii klienta, szczegółowa analiza opakowań konkurencji, analiza dotychczasowej komunikacji marki pod kątem kraftu/rzemiosła + warsztat aktywacyjny.

W sprawie ceny i dodatkowych informacji prosimy o skorzystanie z danych kontaktowych podanych w stopce poniżej.

HOME

Visual & Narrative Institute

Pytania w sprawie raportów:

jest projektem skupiającym najbardziej doświadczonych semiotyków, których celem jest tworzenie najwyższej jakości syndykatowych raportów semiotycznych na potrzeby marketingu. Inicjatorem i koordynatorem Instytutu jest Semiotic Solutions.

VN INSTITUTE © 2021

509 299 950
509 299 955
raporty@vninstitute.pl

Visual & Narrative Institute

Pytania w sprawie raportów:

jest projektem skupiającym najbardziej doświadczonych semiotyków, których celem jest tworzenie najwyższej jakości syndykatowych raportów semiotycznych na potrzeby marketingu. Inicjatorem i koordynatorem Instytutu jest Semiotic Solutions.

509 299 950, 509 299 955
raporty@vninstitute.pl